2024-10-16 09:32Nyheter

Unike auksjonsgjenstander til inntekt for Barnekreftforeningen

Sem, Norge – Auksjonen.no fortsetter sitt mangeårige samarbeid med NRK og er igjen stolt leverandør av auksjonsløsningen til TV-aksjonen, som regnes som verdens største innsamlingsaksjon. For syvende året på rad bidrar Auksjonen.no til denne nasjonale innsamlingsaksjonen, som i år støtter Barnekreftforeningen. Det er en rekke unike gjenstander og opplevelser som nå er tilgjengelige for budgivning på auksjonen.no.

 

 

Eksklusive gjenstander og opplevelser tilgjengelig på auksjon:

  • Else Kåss Furuseths signerte Crocs

  • Rolle i «Ikke lov å le på hytta»

  • Signert Manchester City-drakt av Erling Braut Haaland

  • Frokost og bjellesermoni på Oslo Børs

  • Middag med Gro Harlem Brundtland

  • Startplass i Zalaris Norseman Xtreme Triathlon

  • Kurs i hvilepuls med Gaute Grøtta Grav

Alle gjenstandene er nå tilgjengelige for bud på auksjonen.no.

 

Støtte til familier med alvorlig syke barn
Inntektene fra årets TV-aksjon vil gå til Barnekreftforeningen og deres arbeid med å bygge familiehus nær universitetssykehusene i Tromsø, Trondheim, Bergen og Oslo. Disse husene vil fungere som et hjem for familier med alvorlig syke barn, slik at de kan være sammen under behandlingsforløpet i et mer hjemmekoselig og støttende miljø.

Familiehusene vil gi foreldre og søsken en trygg base der de kan ta pauser fra sykehushverdagen og få støtte fra andre i lignende situasjoner. Dette tiltaket er avgjørende for å gi familiene en form for normalitet i en vanskelig tid.

Stolte samarbeidspartnere for årets viktigste sak
Auksjonen.no har gjennom årene vært en viktig partner for TV-Aksjonen, og i år har NRK sammen med sine bidragsgivere sørget for å skaffe de unike auksjonsobjektene. Sammen med auksjonen.no kan NRK tilby både uforglemmelige opplevelser og unike gjenstander som folk over hele landet nå kan by på.

Vi setter stor pris på tilliten vi får og det vi skaper sammen med NRK TV-Aksjonen. Årets innsamlingsauksjon går til en sak som treffer veldig mange nært og vi har tro på rekordhøye bud på Auksjonen.no og på innsamlingen totalt. Jeg og min familie har årlig tradisjon for denne viktige søndagsturen og vi har oppfordret alle våre 140 ansatte i hele Norge til å gå med bøsse søndag 20. oktober. På innsamlingsdagen samles Auksjonens ansatte med familie til pizza og følge TV-sendingen fra vårt hovedkontor på Sem

Vi er stolte over at vi for syvende året på rad kan bidra til verdens største dugnad. Ta godt i mot alle bøssebærere og gi med hjertet, sier salgssjef i Auksjonen.no Knut Petter Gisholt

Bli med og støtt en god sak
Alle som ønsker å delta på auksjonen, kan besøke auksjonen.no for å se det store utvalget av auksjonsobjekter. Det er en unik mulighet til å sikre seg noe spesielt samtidig som man støtter en god sak. Fra signerte fotballdrakter til eksklusive middager, gir årets auksjon noe for enhver smak.

Om TV-aksjonen
TV-aksjonen er anerkjent som verdens største innsamlingsaksjon. Den har vært en årlig tradisjon siden 1974 og samler inn millioner av kroner til veldedige formål gjennom et massivt nasjonalt engasjement. Årets inntekter går til Barnekreftforeningen, som vil bruke midlene til å etablere familiehus for barn med alvorlige diagnoser og deres familier.

Takk til alle bidragsytere
Auksjonen.no vil takke alle givere og støttespillere for deres bidrag til årets TV-Aksjonen. Det er gjennom deres generøsitet at vi sammen kan gjøre en reell forskjell for familier med alvorlig syke barn.

 


Om Auksjonen.no

Hos Auksjonen.no kobler vi mange tusen kjøpere over hele verden med selgere av brukte maskiner, kjøretøy og utstyr via vår nettside auksjonen.no. Vi har laget en auksjonstjeneste hvor du finner massevis av nye varer å by på hver dag og selskapet vårt vokser stadig. I Norge har Auksjonen.no i dag 140 ansatte rundt om i landet og hovedkontoret er på Sem utenfor Tønsberg.

Auksjonen har vært en del av den nederlandske auksjonsgruppen TBAuctions siden 2022. Gruppen samlet har en årlig salg av 2,9 millioner gjenstander, 30 millioner besøk på nettstedet per måned, og har over 1.200 ansatte. Gruppen inkluderer merkene Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE), BMA (UK), Epic Auctions (NL), DAB (DK) og Surplex (DE).


Kontaktpersoner

Jeanett Dyvik
Digital markedsfører
Jeanett Dyvik
Morten Tollefsen
Head of IT and marketing
Morten Tollefsen